Zechiël maakt exuses voor 'domme' actie: "Menselijk, maar dom"

Gjivai Zechiel rent met de bal
Gjivai Zechiel rent met de bal Foto: © BSR Agency

Gjivai Zechiël vindt dat FC Utrecht tegen Excelsior beter voor de dag had moeten komen ondanks een rode kaart. De middenvelder zag zijn team met liefst 5-0 verliezen. 

"Ik heb mij niet vaak dit seizoen zo kansloos gevoeld als vandaag", stelt Zechiël na afloop voor de camera van ESPN. "We begonnen niet scherp, maar uiteindelijk komt het denk ik toch door die rode kaart."

Na de rode kaart van Didden werd het lastiger. "Het stond 1-0 en dan is er nog niet veel aan de hand, want we weten dat we de kwaliteiten hebben om te scoren. We kregen ook nog kansen en ik zelf ook nog één. Maar na die rode kaart was het eigenlijk wel een beetje dood."

Wat ging er zo vreselijk mis? "De scherpte en het echt willen winnen ontbrak. Waar dat aan ligt weet ik echt niet. We hebben nog drie finales en alles nog in eigen hand", zegt Zechiël, die Excelsior kans na kans zeg creëren. "Alles was gevaarlijk bij hen. Ik weet niet waarom en hoe."

"Maar ook de gretigheid in verdedigen, goals willen voorkomen, terugsprinten… Het was er allemaal niet. In alles was het slecht vandaag", zegt de middenvelder, die zelf ook nog geel kreeg. "Dat was frustratie. Ik werd eerst vastgehouden en zat even in mijn emotie. Dom. Menselijk, maar niet goed."

Dat de score tot liefst 5-0 op liep vindt hij niet te verklaren. "Dat is echt bizar. Dat ligt alleen maar aan onszelf. Met alle respect voor Excelsior, maar ik vind hen niet zó goed dat ze met 5-0 van ons moeten winnen. Ook al spelen wij met tien man."

Lees meer:
0 reacties