Zechiël leeft meer als prof: "Bij Sparta kon dat wel, hier niet"

Gjivai Zechiël
Gjivai Zechiël Foto: © Pro Shots

Gjivai Zechiël heeft een uitstekende maand achter de rug bij FC Utrecht. De 21-jarige huurling van Feyenoord bekroonde zijn goede maand met de prijs als Talent van de Maand en een oproep voor Jong Oranje. 

Zechiël kwam met een goede reeks resultaten naar de cruciale week van de EK-kwalificatie van Jong Oranje. "Ik zit hier met een prima gevoel. Drie puntjes gepakt en goede laatste week gehad", klinkt hij in gesprek met Sportnieuws.nl. FC Utrecht won van Ajax en speelde knap gelijk tegen FC Porto. Ook persoonlijk gaat het goed met hem. "Ik ben gegroeid als mens en voetballer."

Daarmee doelt Zechiël vooral op de manier van leven als profvoetballer. "Ik kijk anders naar sommige situaties en ben véél meer bezig met mijn lichaam en lifestyle", legt hij uit. "Je moet automatisch meer met voetbal bezig zijn als je drie keer in de week speelt. Bij Sparta kan je na een wedstrijd wel even wat lekkers gaan eten, omdat je dan pas weer op zondag speelt. Maar hier speel je drie keer in acht dagen, dus dan móét je gezond leven."

Lees meer:
0 reacties