Willem II blikt terug: ''FC Utrecht voelde zich de grote verliezer''

Vanavond gaat FC Utrecht op bezoek bij Willem II. Vorig jaar waren beide ploegen verwikkeld in een felle strijd om Europees voetbal, die uiteindelijk door de KNVB in het voordeel van de Tilburgers werd beslist. Ook bij de thuisploeg van vandaag wordt er teruggekeken naar toen.

"Bij het affiche Willem II – FC Utrecht gaan de gedachten al gauw terug naar vorig seizoen", schrijft de club op haar website. "Onder andere door het late gelijkspel in Tilburg (1-1) bleven de Tricolores de Utrechtenaren na het stopzetten van de competitie met drie punten voor."

"De club uit de Domstad voelde zich ook de grote verliezer doordat de behaalde bekerfinale nooit gespeeld werd", valt verder te lezen. "De KNVB besloot als gevolg van de corona-maatregelen, eind april de competitie te stoppen en de verdeling van de Europese tickets te laten geschieden op basis van de toenmalige ranglijst."

Vanavond hopen de Domstedelingen 'wraak' te nemen voor die gebeurtenissen. De statistieken in Tilburg tussen beide ploegen zijn redelijk in evenwicht: "Dit seizoen kwamen de Tricolores nog niet tegen FC Utrecht in actie. Willem II speelde in competitieverband tot dusverre 36 wedstrijden thuis tegen FC Utrecht. Daarvan won het er 16, speelde vijfmaal gelijk en verloor 15 duels."

Lees meer: