'We moeten doorgaan op de ingeslagen weg, met Alflen als trainer''

De spelersgroep van FC Utrecht heeft zich na de nederlaag op bezoek bij koploper PSV nadrukkelijk achter hoofdtrainer Robby Alflen geschaard. De oefenmeester is bij veel supporters echter de gebeten hond.

"Er is zo veel gebeurd in acht dagen tijd, dan is het lastig om jezelf te blijven als ploeg", vertelt Duplan in gesprek met het AD. "Ik heb dit soort 'tegenwinden' bij Utrecht nu al zo vaak meegemaakt dat ik ondertussen wel weet wat het belangrijkst is: de rust bewaren. Kijk naar het proces waarmee we als club gestart zijn dit seizoen. Kijk naar de selectie die we hebben en de pech onderweg met blessures en wedstrijden waarin het net niet onze kant op viel", verklaart hij.

"Mensen van buiten hebben vaak geen idee hoe een staf werkt. Ik kan je vertellen: prima. Robby is een rustige trainer, die ons naar buiten toe nooit zal afvallen, maar intern gewoon heel duidelijk maakt welke kant we opmoeten", vervolgt Duplan. "Hem nu verantwoordelijk houden voor de huidige stand op de ranglijst zou een grote fout zijn. Het past ook niet bij de filosofie van de club om een ploeg op te bouwen puur op basis van de resultaten", meent de Fransman.

"Iedereen weet dat het beter moet, dat gaat gebeuren ook", vervolgt hij optimistisch. "Dit verlies tegen PSV is balen. Op basis van het scorebord zullen mensen denken: 3-1, PSV had een 'makkie'. Maar de waarheid is een andere. We moeten doorgaan op de ingeslagen weg, met Robby Alflen als trainer", besluit Duplan zijn steunbetuiging voor de oefenmeester.

Lees meer: