Van Seumeren: ''Die laatste vijf kilometer doen het meeste pijn''

FC Utrecht kreeg de laatste weken de nodige kritiek te verduren. Toch peinst de club er niet over om een andere koers te varen. Clubeigenaar Frans van Seumeren wil door op de ingeslagen weg.

"Ik zie het als een marathon, waarop we nu bij kilometer 37 zitten. Alleen die laatste vijf kilometer doen het meeste pijn", vertelt Van Seumeren in Voetbal International. "Het gaat met horten en stoten, maar we gaan die finish bereiken! Iedereen denkt dat FC Utrecht er al is, maar we zitten in de zwaarste twee jaar van onze gezondmaking."

Toch wil de trouwe achterban snel resultaten. "We hebben te weinig punten, dat zal iedereen beamen", erkent de clubeigenaar. "Thuis hadden we meer verwacht. En de technische structuur zullen we gaan evalueren. Iedereen was het van tevoren met ons eens, dus zo slecht hadden we dat niet gezien. Alleen moet het nog wel goed in elkaar passen."

"Er zijn aanwijsbare redenen voor de tegenvallende prestaties, zoals de vele blessures", vervolgt Van Seumeren. "Dat heeft invloed op onze aanvallende ambities. En dat er kritiek is, ach, dat hoort er hier bij. Zo is de Utrechter, hart op de tong. Hier moeten we gewoon doorheen. We liggen op koers en gaan het doel halen."

Lees meer: