Van Schaik: ''Alles draait om beter worden, er mogen geen excuses zijn''

Wilco van Schaik is met FC Utrecht druk bezig om een 'topsportklimaat' te creëren. De algemeen directeur is het er, net als Erik ten Hag, roerend mee eens dat de faciliteiten verbeterd moesten worden.

"Wij hebben met elkaar binnen de club een pittige evaluatie gehad over de afgelopen acht jaar", vertelt hij in gesprek met Voetbal International. "We zijn kritisch naar onszelf geweest en hebben de hand in eigen boezem gestoken. De conclusie was dat de randvoorwaarden beter moeten, daar begint alles mee. Zoudenbalch wordt nu flink verbouwd. Het eerste elftal krijgt eigen ruimtes en de jeugd verhuist naar een ander pand op het terrein", aldus Van Schaik.

"Het eerste elftal krijgt ook de beschikking over twee eigen nieuwe trainingsvelden en we hebben nu in totaal drie eigen groundsmen", vervolgt hij in gesprek met Voetbal International. "Daardoor hebben we onze velden in eigen beheer en zijn daarbij niet meer afhankelijk van de gemeente. Alles draait om beter worden, om tot topprestaties te komen. Er mogen straks geen excuses zijn. Dat zal wel één tot twee jaar duren, want we moeten veel aanpakken", beseft Van Schaik.

Lees meer: