Van der Meer kritisch over FC Utrecht-aanwinst: "Slecht signaal"

Erik van der Meer in 2022
Erik van der Meer in 2022 Foto: © Pro Shots

FC Utrecht heeft zich maandag versterkt met Jamie Schuldes, die transfervrij is overgenomen van RB Leipzig. De negentienjarige Duitse centrumverdediger tekende een contract tot medio 2030 in Stadion Galgenwaard.

Erik van der Meer zet zijn vraagtekens bij de FC Utrecht-transfer. "Ik zeg niets over de kwaliteiten van die jongen, want ik ken hem niet", zegt de analist bij RTV Utrecht. "Misschien blijkt het over een jaar wel een schot in de roos."

"Maar met het aantrekken van zo'n jongen geef je ook een signaal af aan de jongens uit je eigen opleiding", plaatst hij een kanttekening. "Spelers als Per Kloosterboer en Neal Viereck zaten de afgelopen weken steeds bij de wedstrijdselectie van het eerste. Wat wordt nu hun perspectief?"

Van der Meer had dat graag gehoord van technisch directeur Jordy Zuidam. "Vroeger had je persmomenten, dan konden journalisten de vragen die ik ook heb stellen aan Jordy Zuidam. Die persconferenties zijn jaren geleden al afgeschaft. Dat is jammer, want nu blijf ik me dingen afvragen, zonder dat ik de antwoorden krijg. Ik denk dat veel supporters dat ook vinden", besluit hij kritisch.

Lees meer:
0 reacties