Van der Maarel verlengt contract: ''Een voorbeeld in de selectie''

Mark van der Maarel blijft langer aan FC Utrecht verbonden. Het aflopende contract van het clubicoon is met twee seizoenen verlengd, waardoor hij nu tot medio 2023 vastligt bij de Domstedelingen. Afgelopen weekend was de verdediger nog op schitterende wijze trefzeker tegen Willem II.

Op 20 september 2009 maakte Van der Maarel zijn debuut in de hoofdmacht van FC Utrecht en deze jaargang speelde de clubman alweer zijn 300e officiële wedstrijd voor de ploeg uit de Domstad. De teller staat inmiddels op 307 duels en daarmee heeft hij nog slechts vijf spelers voor zich.

"Mark is een enorm gewaardeerde kracht in onze selectie", laat technisch directeur Jordy Zuidam in een eerste reactie weten op de clubwebsite. "We zijn dan ook erg blij dat we met Mark een langer contract zijn overeengekomen. Met zijn karakter, ervaring en strijdlust is Mark een voorbeeld in de selectie."

"Hij blijft zich ook op persoonlijk vlak ontwikkelen, waardoor zijn rol binnen de spelersgroep alleen maar groeit. Erg mooi dat Mark zich ook weer voor de komende jaren aan ons wil verbinden en gelooft in de doelen en ambities die we met elkaar willen bereiken", aldus Zuidam.

Lees meer: