Van der Maarel over transfer: ''Nooit mooier dan wat ik hier heb''

Mark van der Maarel verlengde eerder deze week zijn aflopende contract bij FC Utrecht tot medio 2023. In gesprek met RTV Utrecht geeft de rechtsback aan blij te zijn nog altijd onderdeel te mogen zijn van de club en dat hij nooit serieus over een transfer heeft nagedacht.

"Het raakte ineens in een stroomversnelling", zegt de verdediger over zijn nieuwe contract. "Een paar stuivers erbij, dus ik kan weer een boterham kopen", lacht Van der Maarel, die nog vijf namen voor zich heeft als FC Utrecht-speler met de meeste officiële duels. "Dat is een aardig rijtje. Dat had ik van tevoren niet durven dromen."

"Ton de Kruijk, oud-teammanager, is in zicht", vervolgt hij. "Het is een bijzonder rijtje en we gaan zien waar het schip strandt. Ik ben er blij mee en hoop nog veel wedstrijden aan mijn lijstje toe te voegen. Ik koester wat ik heb. Ik weet inmiddels ook wel, door mijn ervaring, dat ik altijd mijn minuutjes krijg. Elk seizoen wel 20 of 25 wedstrijden."

Een transfer is volgens Van der Maarel nooit dichtbij geweest. "Een eventueel avontuur moet wel voorbij komen, maar tot op heden heb ik dat nooit mooier geworden dan wat ik hier heb. Ik ben heel ambitieus om nog verder te gaan in waar we mee bezig zijn", aldus de clubman.

Lees meer: