Van der Hoorn lijkt te vertrekken bij FC Utrecht: "Sta ik open voor"

Mike van der Hoorn kopt raak tegen Ajax
Mike van der Hoorn kopt raak tegen Ajax Foto: © Pro Shots

Mike van der Hoorn houdt serieus rekening met een vertrek bij FC Utrecht. De ervaren verdediger beschikt over een aflopend contract in de Domstad en sluit een nieuw buitenlands avontuur nadrukkelijk niet uit, zo vertelt hij in gesprek met De Telegraaf.

Van der Hoorn is dit seizoen een onmisbare schakel geweest in de ploeg van trainer Ron Jans. In totaal verscheen hij 43 keer aan de aftrap voor de Domstedelingen. Afgelopen weekend bewees hij opnieuw zijn waarde: in de absolute slotfase kopte hij Utrecht langs Ajax (1-2), een goal die de Amsterdammers dure punten kostte én FC Utrecht de Europese play-offs inloodste.

Toch is het onzeker of Van der Hoorn ook volgend seizoen nog in Stadion Galgenwaard te bewonderen is. "Ik ben transfervrij en sta open voor een buitenlands avontuur", zegt de verdediger zelf. FC Utrecht wil graag verder met de routinier, maar een akkoord lijkt nog niet dichtbij. "De club heeft laten weten met me door te willen", aldus Van der Hoorn. "Alleen zie ik het niet zitten om voor maar één seizoen te tekenen. Daarom leg ik de komende dagen of weken alle opties naast elkaar. Ik voel me fit, denk met mijn ervaring voor veel clubs een aanwinst te kunnen zijn en hoop nog een aantal jaar te voetballen."

Het buitenland is voor Van der Hoorn geen onbekend terrein. Na zijn eerste periode bij FC Utrecht en een tussenstap bij Ajax trok hij naar Engeland, waar hij jarenlang voor Swansea City uitkwam. Later volgde ook nog een avontuur bij Arminia Bielefeld in de Bundesliga. Daarna keerde hij terug naar FC Utrecht, aanvankelijk op huurbasis en uiteindelijk definitief. In totaal verdedigde hij 212 keer de kleuren van de club.

Lees meer:
0 reacties