Van der Gijp lacht om Ohio en Reiziger: "De ene na de andere..."

Het EK Onder 21 verloopt tot dusver moeizaam voor Jong Oranje. FC Utrecht-spits Noah Ohio had in de eerste twee groepswedstrijden een basisplaats, maar wist zijn kansen niet af te maken. In de podcast KieftJansenEgmondGijp wordt Ohio kort besproken.

"Die Ohio...", zegt René van der Gijp in de podcast. "Die mist de ene kans na de andere... Toen moest ik aan jou (Wim Kieft, red.) denken. Reiziger zei na de wedstrijd tien keer: bij Ohio ontbrak de urgentie." Michel van Egmond haakt in: "Dat is het nieuwe voetbalwoord, dat klopt, ja."

Van der Gijp richt zich vervolgens weer tot Kieft. "Heb jij wel eens gehad dat je een kans had gemist en dat je dacht: Weet je wat, de urgentie zit er niet in." Van Egmond ziet een trend. "Dat heb je altijd, in het voetbal duikt er om de zoveel tijd een woord op wat dan al die trainers adopteren. De volgende fase, voorspel ik, is dat trainers dat woord verkeerd gaan gebruiken."

Doe mee aan het WK-spel van Utrechtfans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Utrechtfans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties