Van Basten snapt afgelasting niet: ''Utrecht is dichtbij Amsterdam''

Marco van Basten snapt niet dat de wedstrijd tussen FC Utrecht en Ajax is afgelast vanwege het winterse weer. Volgens de oud-voetballer waren er genoeg oplossingen te vinden om 'gewoon' te spelen.

"Ik snap het zeker bij Ajax niet. Utrecht is dichtbij Amsterdam, dus binnen 25 minuten ben je er. Je had met een bus op zaterdagavond kunnen vertrekken en daar kunnen in een hotel naast het stadion", begint Van Basten bij Rondo van Ziggo Sport.

Van Basten vindt dat er te makkelijk is gedacht door de KNVB. "We worden wel erg truttig in Nederland. Er is gelijk overal paniek als er iets is. We wisten donderdag al dat er een sneeuwstorm zou komen. Daar kun je je op voorbereiden."

Lees meer: