Utrecht geteisterd door personele problemen: ''Dat heeft ons sportief getroffen''

FC Utrecht staat na 22 speelrondes in de Eredivisie op een teleurstellende dertiende plek in de Eredivisie. Algemeen directeur Wilco van Schaik weet echter waar het aan ligt.

"We weten ook wel dat het ons aan genoeg goals en punten ontbreekt", erkent hij tegenover het Algemeen Dagblad. "En dat we thuis ondermaats presteren. Maar we kennen de oorzaak. Van onze aanvallers heeft Tommy Oar acht van de 22 wedstrijden gemist, Edouard Duplan en Ruud Boymans ieder twaalf stuks", verklaart Van Schaik.

"Danny Verbeek heeft pas drie keer meegedaan en Kristoffer Peterson mist nu weer zo'n zes duels", vervolgt de bestuurder teleurgesteld. "Dat heeft ons ontegenzeggelijk sportief getroffen. Qua balbezit en scoringskansen staan we in de top- 5, top-6", wijst Van Schaik op de statistieken.

Lees meer: