Ten Hag wil normaal gedrag: ''Dan hoor je niet met een telefoon bezig te zijn''

Erik ten Hag staat bekend als een trainer die hamert op een strakke discipline en dus maakten de spelers van FC Utrecht zich al een beetje zorgen over de nieuwe regelvoering bij de club uit de Domstad. Volgens de oefenmeester zelf valt het echter allemaal wel mee.

"Of ik streng ben is aan anderen om te beoordelen", reageert hij in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Ik vraag normaal gedrag, ook als het om het gebruik van telefoons gaat. Ik hanteer geen gedragscode of iets dergelijks. Er zijn momenten dat telefoons er gewoon niet bijhoren", meent Ten Hag.

"Als je in de voorbereiding op een wedstrijd zit hoor je niet met een telefoon bezig te zijn", vervolgt hij duidelijk. "Als iedereen maar wat doet op dat vlak krijg je chaos. Dat vertaalt zich naar het veld. Zo kun je onmogelijk samen resultaat boeken", besluit Ten Hag vastbesloten.

Lees meer: