Ten Hag tevreden na overwinning: ''Zat veel enthousiasme in''

FC Utrecht begon de oefencampagne ter voorbereiding op het nieuwe seizoen zaterdag met een 4-0 overwinning op de amateurs van SDC Putten. Erik ten Hag zag zijn ploeg gretig spelen, maar had toch ook een kleine aanmerking.

“Je begint vanaf de eerste dag van de voorbereiding met de teamtactische ontwikkeling”, zegt de nieuwe trainer van de Domstedelingen op de clubsite. “We hebben vandaag een kans weggegeven en dat mag niet gebeuren. De concentratie viel even weg. Dat kan niet. Wij zijn professionals, moeten scherp zijn.”

Toch was Ten Hag een tevreden trainer. “Ik ben tevreden over de manier waarop we hebben gespeeld. Er zat veel enthousiasme in en de spelers voerden zowel collectief als individueel goed hun taken uit.”

De oefencampagne is volgens Ten Hag belangrijk om elkaar te leren kennen. “Het is nu zaak het niveau, de kwaliteit en het potentieel van de spelers in te schatten. Ik zie goede dingen. De jongens stralen gretigheid uit. Dat is heel belangrijk. We moeten dat vasthouden en verder versterken gedurende de komende periode.”

Lees meer: