Supporters vrezen: ''Dat is wel een gevaar dat op de loer ligt''

Bijna het gehele seizoen wordt er al zonder publiek gespeeld in de Eredivisie. De kans lijkt niet groot dat er snel weer supporters welkom zijn in de stadions.

Matthijs Keuning, voorzitter van Supporterscollectief Nederland, maakt zich zorgen. "Of het reëel is, weet ik niet, maar het zou voor de toekomst wel belangrijk zijn als in de slotfase van het seizoen weer gedeeltelijk publiek zou kunnen worden toegelaten", zegt Keuning in gesprek met De Telegraaf. "Een compleet seizoen zonder publiek is wel een absoluut doemscenario."

Keuning vreest dat sommige fans zullen afhaken. "Voor veel supporters geldt dat ze straks in maart al een jaar niet meer bij hun club zijn geweest. Voor de clubs zou het daarom belangrijk zijn dat ze de kans krijgen om de banden met de supporters aan te halen door gedeeltelijk publiek toe te laten."

"Veel supporters hebben voor dit seizoen toch een seizoenskaart genomen, maar gaat iedereen dat weer doen als ze straks bij geen enkele wedstrijd zijn geweest? Dat is wel een gevaar dat op de loer ligt voor het betaald voetbal", besluit de voorzitter van Supporterscollectief Nederland.

Lees meer: