Sierhuis eerlijk: "Dan is het aan mij om knopen door te hakken"

Kaj Sierhuis
Kaj Sierhuis Foto: © Pro Shots

Kaj Sierhuis kan zich opmaken voor een drukke transferzomer. De spits van Fortuna Sittard bevestigde bij ESPN dat er inmiddels volop belangstelling voor hem is ontstaan na zijn sterke seizoen in Limburg, waarin hij twaalf keer scoorde in dertig wedstrijden. Eén van de clubs met interesse is FC Utrecht.

Volgens Sierhuis begint de transfermarkt inmiddels echt op gang te komen. "Het is wel druk en het begint steeds drukker te worden", vertelt hij. "Dat is denk ik alleen maar positief en goed. Ik heb meermaals gezegd dat ik wacht tot na het seizoen met de balans opmaken. Dat is nu, en er begint ook steeds meer te spelen."

De aanvaller verwacht dat de komende periode belangrijk wordt voor zijn toekomst. "De komende weken zullen druk worden, ook leuk, maar ook moeilijk. Dan is het op een gegeven moment aan mij om knopen door te hakken en dingen naast elkaar te gaan leggen: 'Wat wil ik nu?' Ik heb ook een gezin om rekening mee te houden."

Sierhuis wil daarbij niet eindeloos wachten met het maken van een keuze. "Ik denk dat het voor mij het beste zou zijn als ik redelijk op tijd ergens kan aansluiten", zegt hij lachend wanneer hem wordt gevraagd of clubs tegen elkaar worden uitgespeeld. "Dat betekent niet dat ik aan een tijd gehecht ben of dat het moet voor een bepaalde datum, maar ik denk dat het fijn is om voor de competitiestart al ergens te zijn. Maar dan moet het juiste plaatje wel voorbij komen."

Een langer verblijf in Nederland sluit hij niet uit, al staat een buitenlands avontuur nog altijd op zijn wensenlijst. "Je bent niet de eerste die het zegt", reageert hij op de wens van ESPN-presentator Wouter Bouwman om hem in de Eredivisie te houden. "Ik hou alles open, maar ik weet, en iedereen, dat ik ook wel open sta voor een avontuur in het buitenland. Ik denk dat het ook een verrijking is van je leven als profvoetballer. Of dat nu gaat gebeuren hou ik in het midden, maar ergens in mijn carrière wil ik dat wel doen."

Lees meer:
0 reacties