Ruiter baalt: ''We willen allemaal zo verschrikkelijk graag''

FC Utrecht is nog niet uit de malaise gekomen. Naast de problemen met de 'overval' en 'Kali-gate' gaat het op het veld ook niet goed. Woensdagavond werd er met 1-0 verloren bij promovendus Willem II. Het is een rampweek voor FC Utrecht.

"Sportief gezien zeker", erkent Robbin Ruiter tegenover de NOS. "Als je de resultaten van de laatste weken ziet... We hebben maar één puntje gehaald en dat is sportief gezien een drama. Na de winterstop beginnen we vrij aardig aan de competitie. Weliswaar niet met punten, maar qua spel. De laatste twee wedstrijden is dat helemaal weg. Vandaag heb je de eerste helft eigenlijk helemaal niets in te brengen. De tweede helft ging nog wel redelijk gelijkop, alleen alles valt verkeerd."

De doelman vindt FC Utrecht nog wel één team. "Ja, absoluut. We vechten voor elkaar. Letterlijk en figuurlijk dan", glimlacht Ruiter. "Maar we willen allemaal zo verschrikkelijk graag. We hadden een stijgende lijn ingezet en binnen de kleedkamer wordt helemaal niet met verwijten gesmeten. We willen samen heel erg graag die weg omhoog inslaan. Alleen op dit moment wil het gewoon nog niet lukken.

Na de nederlaag in Tilburg moet FC Utrecht naar beneden kijken. "Als je reëel bent, dan moet dat inderdaad. De ploegen onderin komen dichterbij en de ploegen bovenin lopen verder weg. Dan maar eens een stuntje tegen PSV, denk ik. De wonderen zijn de wereld nog niet uit en wij kunnen elke wedstrijd verrassen. De laatste weken is het weliswaar onder de maat geweest, maar je hebt ook gezien dat we vrij aardig kunnen voetballen. Als dat allemaal een keer goed valt en het zit wel een keer mee, dan kan het zomaar gebeuren dat wij die punten meenemen uit Eindhoven", besluit Ruiter hoopvol.

Lees meer: