Rubin uitgeschakeld op WK onder 20

Rubio Rubin is er met de Verenigde Staten niet in geslaagd om door te stoten naar de halve finale voor het WK onder 20. In het kwartfinaleduel speelde zijn land 0-0 gelijk tegen de leeftijdsgenoten van Servië, waarna het in de penaltyreeks met 5-6 verloor.

De spits van FC Utrecht was in de vorige ronde nog enorm belangrijk voor zijn land: in de 1/8ste finale tegen Colombia verzorgde Rubin de enige treffer waardoor zijn land zich voor de kwartfinale wist te kwalificeren, waarin het Servië trof.

In de 120 minuten van vandaag kon hij zich niet onderscheiden, en ook in de penaltyreeks was Rubin ongelukkig: de spits nam de eerste penalty voor zijn rekening, maar zag deze gestopt worden door de keeper. Na een zinderende reeks wisten de Serviërs uitendelijk aan het langste eind te trekken, waardoor het avontuur voor Rubin en zijn jonge landgenoten eindigde bij de laatste acht.

Lees meer: