Ron Jans geniet van afscheid: "Geweldig, dat vond ik overweldigend"

Ron Jans
Ron Jans Foto: © BSR Agency

Ron Jans heeft genoten van zijn allerlaatste Eredivisiewedstrijd als coach. De 67-jarige trainer gaat na dit seizoen met pensioen en werd zondag, voorafgaand aan de thuiswedstrijd tegen Fortuna Sittard, vast uitgezwaaid.

Het eerbetoon heeft alles overtroffen, aldus Jans. "Dit is een dag... Wat ik van tevoren had bedacht van: Hoe ziet zo'n dag er nou uit? Dan maar zo", zegt de oefenmeester bij ESPN. "Het begon al in het begin, met de erehaag van beide ploegen, met het publiek. Mijn kinderen en kleinkinderen waren er ook bij. Het spandoek. De supporters. Dat vond ik overweldigend."

"Ik heb ervan genoten. Ik wil mezelf niet tekort doen. Ik vind dat ik een geweldige carrière heb gehad, waar ik met heel veel geweldige mensen heb gewerkt. Ze zeggen allemaal dat de voetballerij een jungle is. Volgens mij is het hele leven een jungle, maar ik heb zoveel fijne mensen ontmoet. Of het nou in mijn staf is, spelers of bestuursleden, supporters. Ik ben dankbaar dat ik het zo lang en mooi heb mogen doen", zegt Jans.

De ogen van Jans waren 'een beetje vochtig', zo geeft hij toe. "Maar ik heb niet gehuild. Dus ik ben wel een grote kerel. Al mogen mannen ook huilen tegenwoordig", grapt de trainer. "Ik was echt positief geroerd. Na afloop weer. Het was echt een geweldige dag."

Lees meer:
0 reacties