Plan van Ron Jans gewaardeerd: "Niet erg als we zo doorgaan"

FC Utrecht heeft in het duel tegen PSV laten zien dat een vernieuwde speelwijze positieve resultaten kan opleveren. Hoewel er nog verbeterpunten zijn, lijkt de 4-4-2-formatie met Sébastien Haller en David Min/Noah Ohio als spitsenduo een werkbare oplossing te zijn. De aanvallers lieten zien dat er potentie in het systeem zit, al was het rendement voorin nog niet optimaal, zo erkennen Appie Boonen en Paul Pessel bij RTV Utrecht.
“Ik moet wel zeggen, dan zal ik wel weer kritisch zijn, en dan zullen mensen dat wel niet leuk vinden, maar onze spitsen hebben het nog niet helemaal,” werd er kritisch opgemerkt over het aanvalsspel van Utrecht.
Noah Ohio viel in positieve zin op met zijn werklust en dynamiek. “Daarentegen vond ik dat Ohio sterk inviel,” werd er toegegeven. “Ja, dat weten we, hij werkt wel keihard, deed er ook alles aan, daar ga ik niks over zeggen.” De jonge spits gaf na afloop aan dat hij het prettig vond om rondom Haller te spelen. “Hij vertelt nog een beetje dat verhaal dat hij het lekker vond dat hij om Haller heen kon spelen, terwijl ik zou denken dat het eigenlijk andersom zou moeten zijn, dat Haller de vrije man is, want die moet ze maken,” werd er geanalyseerd. Toch lijkt Ohio juist als beweeglijke spits van toegevoegde waarde. “Ik denk dat hij bedoelt dat hij meer de bewegende man is, in plaats van Haller. Kijk, als hij zeg maar de afleiding is...”
Haller had zichtbaar moeite met het ontbreken van klassieke buitenspelers die hem van voorzetten konden voorzien. “Je weet dat Haller natuurlijk, die moet het hebben van zijn voorzetters. In een 4-4-2 wordt het even lastiger. Met buitenspelers weet je dat die ballen voorkomen.” Ondanks deze verandering werd de strijdlust van het team geprezen en was er tevredenheid over hoe de ploeg als geheel opereerde. “Aan de andere kant, ja, dit heeft z’n vruchten afgeworpen. Ik zou het niet erg vinden als we zo door blijven gaan, want het mooie van nu is dat het echt in een harmonica ging. Met z’n allen en weer terug.”
Hoewel de spitsen nog niet volledig in hun kracht speelden, lijkt het nieuwe systeem perspectief te bieden voor de komende wedstrijden. “Het was nu dan ook vol op die strijd die we nodig hadden. Ja, die hebben we nu wel gezien.” De dynamiek tussen Ohio en Haller kan zich verder ontwikkelen en bijdragen aan een effectiever aanvalsspel. De komende wedstrijden zullen uitwijzen of FC Utrecht deze speelwijze blijft hanteren en of de spitsen beter op elkaar ingespeeld raken.

Eversen kan doorgroeien: "Maakt een mooie ontwikkeling door"

Stentler baalt van visie FC Utrecht: "Langer de tijd voor nodig"

FC Utrecht start speciale winactie: fans kiezen beste elftal ooit

'Kemper niet naar FC Utrecht; verdediger akkoord met nieuwe club'

Kijkcijfers: Miljoenen mensen zien Oranje gelijkspelen op WK

Petrovic: "Hij heeft echt heel veel geld aan mensen gegeven"

Dick Advocaat trots na grote nederlaag: "Bezoeken kost hoop geld"

BREAKING | FC Utrecht legt doelman vast: "Hij past in dat rijtje"

Jans twijfelde al eerder over stoppen: "Na het tweede jaar..."

'FC Utrecht troeft concurrentie af en strikt jonge middenvelder'

Samenvatting: Oranje speelt openingsduel op WK gelijk tegen Japan

Opstelling Oranje bekend: Koeman maakt zijn keuze in de spits

Ron Jans eerlijk: "Hij had nooit bij FC Utrecht moeten spelen"

Aad de Mos: "Hij niet, drie weken later zat hij bij FC Utrecht"

Van Seumeren speelde cruciale rol: "Ze konden het niet geloven"

Engwanda heeft goed nieuws voor FC Utrecht-fans: "Eerst leek..."

Zorgen voorafgaand aan Nederland - Japan: "Meestal geen goed teken"

Speelsters FC Utrecht reageren op bezuinigingen: "Dit is echt onzin"

Ron Jans toch nog actief in voetballerij? "Sta daar open voor"

'FC Utrecht geïnteresseerd in 22-voudig international van Oranje'

'Voormalig FC Utrechter Remco Balk op het lijstje bij Duitse club'

Oranje begint aan WK: BetMGM biedt mooie odds voor duel met Japan

'Oud-FC Utrechter staat voor transfervrije overstap naar Engeland'

Noa Vahle over Oranje-selectie: "Ze balen van die zure mensen"

"Ik zou niet voor Oranje willen spelen, het racisme zit zó diep"

Van der Gijp doet onthulling over Jansma: "Hij is een vriend kwijt"

Engwanda werkt aan herstel: "Kon alleen nog maar op krukken lopen"

Jans vol lof: "Zij heeft mij in staat gesteld om trainer te zijn"

'FC Utrecht grijpt mis; NAC Breda-speler kiest voor Engeland'

Cedric van der Gun weg bij ADO Den Haag: "Dat zag hij niet zitten"

Jans twijfelde al eerder over stoppen: "Na het tweede jaar..."

Samenvatting: Oranje speelt openingsduel op WK gelijk tegen Japan

Ron Jans eerlijk: "Hij had nooit bij FC Utrecht moeten spelen"

Ron Jans moest incasseren bij FC Utrecht: "Een linkse directe"

Jans blikt terug: "Er is één enorme uitschieter in mijn carrière"

Ron Jans: "Ik hoop ook dat ik daar een beetje symbool voor sta"









