Noah Ohio gesteund door Ajacied: "Het ligt niet alleen aan hem"

Jong Oranje verloor zondagavond tijdens het EK in Slowakije met 1-2 van Jong Denemarken en daardoor heeft de ploeg van trainer Michael Reiziger nog maar één puntje gepakt. Ajax-verdediger Jorrel Hato baalde na afloop van de nipte nederlaag.
"Het was teleurstellend. Het was denk ik geen goede wedstrijd van onze kant", vertelt hij op de website van VI. "We hebben wel veel grote kansen gecreëerd. Daar moet je efficiënter mee zijn, maar ik vond het geen goede wedstrijd. De 1-2 viel ook al heel snel na rust. We kwamen niet goed uit de kleedkamer. Dat is meteen een tegenvaller. Daarna hebben we echt wel grote kansen gehad om het terug te draaien", constateert Hato.
"In de kwalificatie ging het goed en toen speelden we ook beter dan nu. Dit is toernooivoetbal en dat is anders", vervolgt hij realistisch. "Normaal scoren wij best wel makkelijk doelpunten. Nu hebben we veel kansen gehad en gemist. Zij hebben misschien vijf kansen en scoren twee keer", aldus Hato, die FC Utrecht-aanvaller Noah Ohio een paar grote kansen zag missen. "Hij is een spits en wil natuurlijk scoren. Het ligt niet alleen aan hem", benadrukt hij.
"Natuurlijk waren er een paar kansen die erin konden, maar dat hadden anderen ook. Zelf geven we de goals ook makkelijk weg. Je moet het van twee kanten bekijken en dat hebben we als team niet goed gedaan", beseft de talentvolle linkspoot, die deze week met Jong Oranje ook nog tegen Jong Oekraïne speelt. "Je moet winnen en dat hebben we nog niet gedaan. Het is klote dat het zo gaat. Woensdag tegen Oekraïne weet je wat je te doen staat. Het is de laatste kans om nog door te gaan. Daar moeten we voor gaan. Dat je veel kansen creëert is wel goed, maar ze moeten er wel in gaan", besluit Hato kritisch.

"Het liefst ging ik natuurlijk met Correia mee naar FC Utrecht"

'René Hake vertrekt bij Feyenoord; interesse van Engels kampioen'

'Van der Gaag topkandidaat om trainer te worden in Portugal'

Elia merkte racisme tegen FC Utrecht: "Is me altijd bijgebleven"

Ron Jans moest incasseren bij FC Utrecht: "Een linkse directe"

Doe mee aan het Utrechtfans.nl WK 2026-spel en win mooie prijzen!

'FC Utrecht kan thuisrecht verliezen door regelwijziging KNVB'

Toornstra gaat zomerse transfer maken: "Dat heeft hij aangegeven"

Jans blikt terug: "Er is één enorme uitschieter in mijn carrière"

FC Utrecht-fans krijgen advies: "Ga niet uitgebreid snacken"

'Zuidam ziet buitenkansje: FC Utrecht aast op voormalig Ajacied'

'FC Utrecht krijgt concurrentie van club uit geboorteland Sierhuis'

'Italiaanse club probeert Karlsson in deal met AZ te betrekken'

Conceptprogramma FC Utrecht bekend: Dit is de eerste thuiswedstrijd

Utrechtse tweelingbroers Jurriën en Quinten Timber toch niet samen op het WK 2026

'Transferwaarde van Artem Stepanov schiet bizar de lucht in'

Ron Jans: "Ik hoop ook dat ik daar een beetje symbool voor sta"

'Transferwaarde Rodriguez terug bij af na afgelopen seizoen'

Eerste speelronde bekend: FC Utrecht begint met lastig uitduel

Kamminga vertrekt bij FC Utrecht en vindt nieuwe club in Eredivisie

Iqbal met Irak op WK: "Ik hoop dat ze mij zien en beseffen: het kan"

FC Utrecht komt met kaartverkoopinformatie voor eerste oefenduel

Quinten Timber verliest met de wissels Oranje van Oezbekistan

Uitsupporters krijgen uitstel: korting blijft voorlopig bestaan

Kuijt in beeld bij Turkse topclub: "We weten dat het daar speelt"

Schut: "Dat hebben die jongens helemaal niet in de gaten, joh"

Stentler vreest voor FC Utrecht: "Dat sijpelde al even rond"

Henk Fraser na elf wedstrijden weg in China: "Tijd is voorbij"

Oud-FC Utrecht-speler geniet in videoclip: "Bijna niet te geloven"

'René Hake in gesprek om hoofdtrainer te worden bij Engelse club'

Ron Jans moest incasseren bij FC Utrecht: "Een linkse directe"

Jans blikt terug: "Er is één enorme uitschieter in mijn carrière"

Ron Jans: "Ik hoop ook dat ik daar een beetje symbool voor sta"

Oud-FC Utrecht-speler geniet in videoclip: "Bijna niet te geloven"

Jans blikt terug: "Ik denk dat ik uiteindelijk geslachtofferd ben"

Gullit haalt uit naar Eredivisieclubs: "Gaan ze slecht mee om!"











