Nieuwe aanwinst FC Utrecht zorgt voor flinke hype op social media

Bagus Kahfi (19) is de nieuwste aanwinst van FC Utrecht. Hij tekende een contract tot 2022 met een optie voor nog twee jaar. Het Indonesische talent zal aansluiten bij de onder 18 jaar. Op sociale media ging de transfer door het dak.

"Hij is dus geen versterking waar de schijnwerpers normaliter op gericht zijn, maar in het geval van Khafi gaan die doodnormale voetbalwetten niet op. Op sociale media ging de aankondiging van de transfer door het dak, veel en veel meer dan die van pakweg Eljero Elia of Mimoun Mahi", schrijft clubwatcher Tim Reedijk in het Algemeen Dagblad.

De cijfers op Instagram rondom de nieuwe aanwinst liegen er niet om. "Voor de aankondiging van Kahfi's komst had FC Utrecht ruim 95.000 volgers op Instagram, gisterenmiddag waren dat er ruim 132.000."

Of de hype terecht is moet nog blijken. De statistieken van de versterking spreken in ieder geval in zijn voordeel. De spits scoorde in jeugdinterlands van Indonesië twintig goals in twintig duels.

Lees meer: