Nick Viergever kind van de rekening? "Ik zou dit niet veranderen"

Nick Viergever
Nick Viergever Foto: © BSR Agency

FC Utrecht verkeert in uitstekende doen. De Domstedelingen waren zondagmiddag met 0-2 te sterk voor FC Twente en hoofdtrainer Ron Jans koos ervoor om Nick Viergever te passeren in De Grolsch Veste.

"Ik vroeg Jans of er nog een verrassing in zou zitten, wat de verdediging betreft", vertelt clubwatcher Marco Gerling in de podcast De Strijd Gaat Beginnen. "Daar wilde hij geen antwoord op geven. En ik vroeg dat met het idee dat de vorige wedstrijden Didden daar stond en toen heeft FC Utrecht geen tegengoal gekregen. Dus waarom zou je het niet zo laten? Toen sloot ik niet uit dat hij Didden zou laten staan, maar dat deed hij dus niet."

"Althans, Didden bleef wel staan, maar hij schoof terug naar zijn plek in het centrum en dat ging ten koste van Nick Viergever", vervolgt hij. "Wánt er was weer een rechtsback beschikbaar. Sterker nog, er waren er twee beschikbaar, want Siebe Horemans had ook kunnen spelen, maar geen hele wedstrijd. En dus was het logisch dat Niklas Vesterlund daar stond."

"En ja, met Vesterlund zie je wat er gebeurt", gaat de journalist verder. "Dan gaat ook Ángel Alarcón op rechtsbuiten beter voetballen. Dat viel lekker en als je het mij vraagt, dan zou ik dit niet meer veranderen. En ik denk dat Ron Jans daar ook zo over denkt. Dat kun je conservatief noemen, maar het is vooral wijs. Waarom zou je iets veranderen als het goed gaat? Nu komen er vastigheden en automatismes."

"Dat is er een hele tijd niet geweest bij FC Utrecht. Mede door blessures en de ongelofelijke serie wedstrijden. Nu staat er een vast elftal, er wordt weinig gewisseld, iedereen staat op vaste plekken en iedereen weet waar hij aan toe is. En nu wordt het voor iedere tegenstander die hier nog gaat komen verdraaid lastig om dit FC Utrecht te verslaan", aldus Gerling.

Lees meer:
0 reacties