Mahi zelfkritisch: ''Ik had al de dubbele cijfers moeten aantikken''

Mimoun Mahi was zondagmiddag van grote waarde voor FC Utrecht door als invaller tegen VVV-Venlo twee keer te scoren. Het zijn sowieso bijzondere tijden voor de aanvaller, want zijn vrouw is hoogzwanger. Tegenover Tim Reedijk spreekt Mahi over zijn aanstaande vaderschap en zijn statistieken.

"Het is mijn derde, maar na twee meiden wordt het nu voor het eerst een jongetje", vertelt de aanvaller in gesprek met de verslaggever van het Algemeen Dagblad. "Het zit op zo’n dag wel in je hoofd, natuurlijk. Je ziet het thuis allemaal gebeuren, je hebt je twee meiden nog…"

"Ik heb heel veel moeten missen en ben ook niet tevreden over mijn statistieken", gaat Mahi verder over zijn prestaties dit seizoen. "Met mijn aantal doelpunten mag ik niet blij zijn bij een ploeg als FC Utrecht, waar je automatisch heel veel mogelijkheden krijgt. Ik had al de dubbele cijfers moeten aantikken. Ik ben heel gretig en als ik in het begin van het seizoen vaker zo geleverd had als nu, hadden we veel hoger kunnen staan."

De aanvaller stond een tijd aan de kant met fysieke klachten. "Misschien kan ik vrijdag tegen Willem II 45 minuten spelen", vertelt hij. "Ik ben vaak genoeg te snel teruggekomen na een blessure, waardoor ik opnieuw last kreeg. Nu is het misschien tijd om een verstandige keuze te maken."

Lees meer: