Jesse van de Haar is stellig: "Ben een stuk rustiger geworden"

Jesse van der Haar
Jesse van der Haar Foto: © Pro Shots

Jesse van de Haar maakt dit seizoen minuten op huurbasis bij De Graafschap en merkt duidelijk verschil ten opzichte van zijn tijd bij Jong FC Utrecht in de Keuken Kampioen Divisie. De jonge spits ziet zichzelf zichtbaar groeien.

De 20-jarige Van de Haar, afkomstig uit Stoutenburg, speelt zijn wedstrijden nu in een totaal andere omgeving dan bij de beloften. "Hier speel je bij thuiswedstrijden voor een grote, fanatieke aanhang. De druk om te presteren is dus groter. Er staat hier ook meer een bredere selectie, dus er is ook veel meer concurrentie", vertelt hij openhartig.

Die omstandigheden zorgen ervoor dat hij zichzelf flink ontwikkelt. Volgens Van de Haar heeft de overstap naar De Graafschap hem een stuk verder gebracht in zijn ontwikkeling als spits. "Wil ik een mooie carrière tegemoet gaan, dan moet je om kunnen gaan met druk. Het is alleen daarom al heel goed dat ik naar De Graafschap ben gegaan. Hier moet ik meer leveren dan in Jong FC Utrecht. Ik durf wel te zeggen dat ik rustiger ben geworden, dat ik beter ben geworden in positie kiezen voor de goal. Naast het feit dat ik fysiek weer een stapje heb gemaakt."

Doe mee aan het WK-spel van Utrechtfans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Utrechtfans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties