Janssen ziet opmars: ''Laat FC Utrecht daar nog bij komen''

Theo Janssen is benieuwd voor hoe lang Vitesse zich kan blijven nestelen in de top van de Eredivisie. De oud-voetballer van onder meer de Arnhemmers en FC Twente weet dat FC Utrecht de ambities heeft om ook die stap te gaan maken.

"Als je ziet hoe Vitesse nu presteert, dan ben je ook benieuwd hoe ze dat verder gaan uitbouwen. In de zomer kun je weer doorselecteren, en misschien heb je dan wél wat geld. Dan heb je nog steeds minder budget dan Ajax, Feyenoord, PSV en AZ, maar zijn ze zeker in staat Vitesse op die manier weer structureel in de topvijf te brengen", begint Jansen bij Voetbal International.

Janssen hoopt dat FC Utrecht ook aan kan gaan sluiten. "Laat FC Utrecht daar dan nog bij komen, hebben we het over een topzes. Dan is het fijn als je een duidelijke lijn hebt waar je de komende jaren mee verder kunt. Je ziet hoever je nu al met een duidelijk plan kan komen. En mogen en moeten zit in je hoofd."

"Ik heb bij Vitesse meegemaakt dat we eerste stonden en nóg werden uitgefloten. Bij FC Twente maakte ik me ook niet druk toen we kampioen konden worden. Gewoon lekker voetballen", besluit hij.

Lees meer: