Janssen trots: ''Ze zijn echt opgegroeid met FC Utrecht''

Willem Janssen gaat zijn voetbalcarrière afsluiten bij FC Utrecht. De ervaren verdediger verlengde donderdag zijn contract met een seizoen, maar blijft ook daarna aan de club verbonden. In gesprek met de officiële kanalen vertelt Janssen over zijn contractverlenging, die heel snel tot stand kwam.

"We zijn wat dat betreft echt drie dagen geleden in gesprek gegaan en nu zit ik hier", aldus de aanvoerder. "Zo lang hadden we niet nodig. Toen Mark (Van der Maarel, red.) zijn contract verlengde dacht ik dat ik zelf ook maar niet te lang moest wachten. Ik ben met Jordy (Zuidam, red.) en de club in gesprek gegaan en het was heel snel gepiept."

"Ik had ook niet anders verwacht. Toch ben ik al 34, dus misschien is het wel helemaal niet zo vanzelfsprekend. Je bent dan toch weer blij en trots dat je nog een jaartje door kan. Misschien is dit wel mijn laatste contractverlenging, dus iedereen ging mee", zegt Janssen, wiens kinderen er ook bij waren.

"Zij zijn ook lang niet in het stadion geweest, dus dat vinden ze hartstikke mooi. Voor hun is het vanzelfsprekend. Ze zijn FC Utrecht-supporter. Vooral de twee jongens. Door mij, maar ze zijn ook echt opgegroeid met FC Utrecht. De club heeft er twee jonge fans bij", vertelt de routinier trots.

Lees meer: