Janssen over mogelijke trainerscarrière: ''Natuurlijk bij FC Utrecht''

Willem Janssen verlengde deze week zijn contract bij FC Utrecht. De ervaren verdediger zal ook na het beëindigen van zijn voetbalcarrière bij de club blijven. Eerder gaf Janssen in gesprek met Remco Kraak al aan dat een trainerscarrière hem wel iets lijkt.

"Als je het zelf niet kan doen is het toch het mooiste wat er is om te begeleiden. Ik denk wel dat ik streng kan zijn, maar ik hoop dat ik heel duidelijk ben. Ik denk dat ik een tactische trainer ben die heel veel bezig is met het procesgerichte. Dat heb ik misschien een beetje van Erik ten Hag", lacht Janssen in de podcast 'Het verhaal van'.

Kraak vraagt zich af of Janssen zichzelf in de toekomst als hoofdtrainer van de Domstedelingen ziet. "Dat zou wel heel mooi zijn", antwoordt de aanvoerder. "Ik denk zeker dat ik trainer wil worden. Of het nou bij assistent blijf of echt hoofdtrainer, ik denk eerlijk gezegd dan toch dat laatste. Maar dan natuurlijk bij FC Utrecht, ja. Dat zou fantastisch zijn."

Lees meer: