Janssen: ''Het is wel tekenend dat zij die 1-0 nog maken''

FC Utrecht leed woensdagavond opnieuw een nederlaag. In Tilburg was Willem II met 1-0 te sterk voor de Domstedelingen, die een onmachtige indruk achterlieten. Willem Janssen vond dat FC Utrecht de zege niet verdiende.

"We probeerden vanaf het begin te voetballen, maar we brachten onszelf in de problemen", zei Janssen tegen RTV Utrecht. "We kwamen die fase gelukkig door, maar daarna zijn we verdedigend verder terug gegaan. Toen hadden we het weer redelijk onder controle en in de tweede helft helemaal, denk ik. Alleen was je aanvallend veel te onmachtig, net als zondag. We hadden het ook niet verdiend en het is wel tekenend dat zij die 1-0 nog maken."

FC Utrecht zit in een mindere fase. "Het is doodzonde dat je in die eerste twee of drie wedstrijden weinig resultaten hebt gepakt, omdat je daar veel meer verdiende. Dan kom je zelf in zo'n fase terecht. Dat ligt meer aan jezelf dan aan de tegenstander. Daar krijg je mee te maken in een seizoen en wat vorige week gebeurt is, blijkt toch wel mee te spelen. Gewoon oprichten en doorgaan en zaterdag staat er gelukkig een nieuwe wedstrijd voor de deur", aldus Janssen.

Lees meer: