Janssen eerlijk: ''Ik heb dat nooit zo erg van mezelf gevonden''

Willem Janssen loopt al jaren mee in de top van het Nederlandse voetbal. Toch geeft de verdediger toe dat hij zich nooit echt beseft hoe veel hij bereikt heeft en hoe goed hij eigenlijk is. In gesprek met Remco Kraak in de podcast 'Het verhaal van' vertelt Janssen erover.

"Ik ben daar zelf dus nooit mee bezig geweest", zegt de aanvoerder. "Ik denk totdat ik zeventien jaar was. Ik was gewoon aan het voetballen. Ik heb dat nog steeds wel een beetje. Ik weet wel dat ik goed ben, anders stond ik hier niet. Maar ik heb dat nooit zo erg van mezelf gevonden."

"Als prof heeft dat wel voor bepaalde struggles gezorgd", erkent Janssen. "Dat ik mezelf niet goed genoeg vond of dat ik anderen beter vond. Er zijn altijd bepaalde twijfels geweest. Ik zei als kind wel dat ik profvoetballer wilde worden, maar ik was er niet echt mee bezig."

"Ik heb daar wel echt een ontwikkeling in kunnen maken. Soms vraag ik me af of dat me in de weg heeft gezeten naar nóg meer. Wellicht wel. Het hoort gewoon bij mij, en daardoor heb ik ook altijd kritisch naar mezelf kunnen kijken. Daardoor heb ik wel echt ontwikkeling gemaakt. Die onzekerheid is nooit echt weggeweest", geeft de ervaren verdediger toe.

Lees meer: