Jansen over 'open zenuw': ''Heeft wel pijn gedaan hoe dat is gegaan''

Voor FC Utrecht staat vrijdagavond het uitduel met Willem II op het programma. Dat is een saillante wedstrijd, omdat de twee clubs vorig seizoen duelleerden om een ticket voor de Europa League. Nadat de Eredivisie werd afgebroken, werd dat ticket toegekend aan Willem II.

FC Utrecht, bekerfinalist en nummer zes van de ranglijst (met een duel minder gespeeld), greep naast het ticket. Dat is nog wel een open zenuw, vertelt Willem Janssen. "Het heeft wel pijn gedaan hoe dat vorig jaar is gegaan. Daar had Willem II geen schuld aan, maar voor onze supporters is dit nu wel een wedstrijd die meer beladen is dan normaal", aldus de aanvoerder van FC Utrecht in De Telegraaf.

Janssen ziet ook dat Willem II enorm ver is teruggezakt, na het goede vorige seizoen. "Het is heel vreemd, want zij hebben nagenoeg dezelfde ploeg. Het loopt al het hele seizoen niet goed en wij moeten zorgen dat we niet de springplank gaan zijn waardoor Willem II wel weer gaat winnen."

Lees meer: