'Ik zou onder niemand anders zo gaan werken, Erik geeft mij de ruimte''

Jean-Paul de Jong is terug op het oude nest en dat bevalt hem uitstekend. De coach staat, samen met de nieuwe hoofdtrainer Erik ten Hag, voor de interessante uitdaging om FC Utrecht terug te brengen naar de subtop.

"Het voelt vertrouwd terug te zijn", reageert hij in gesprek met Voetbal International. "Bij FC Utrecht heb ik de B-junioren getraind, daarna de A’s, toen de beloften, vervolgens ben ik twee jaar hoofdtrainer in de Jupiler League bij FC Eindhoven geweest, en nu gaan we als staf proberen met FC Utrecht de weg omhoog te vinden", vervolgt De Jong ambitieus.

"Ik heb bij Go Ahead Eagles (in het seizoen 2012/13, red.) stage gelopen bij Erik en onze visies over voetbal komen overeen", wijst hij op de samenwerking met Ten Hag. "Voetbal is topsport, elke dag honderd procent geven. Dat deel ik met Erik. Hij legt de lat hoog en heeft ook kennis opgedaan om te weten hoe je het aanpakt. Ik zou onder niemand anders in deze rol gaan werken. Erik geeft mij de ruimte. Ooit wil ik zelf als hoofdtrainer werken in de Eredivisie, maar ik wilde graag bij deze mooie club aan de slag. Ik wil graag eraan bijdragen de spelers en de ploeg verder te ontwikkelen", aldus De Jong.

Lees meer: