Horemans: "Ik stond links centraal achterin, best een uitdaging"

Siebe Horemans
Siebe Horemans Foto: © BSR Agency

Siebe Horemans was in 2025 een vaste waarde bij FC Utrecht. De vleugelverdediger was vrijwel altijd basisspeler in de ploeg van Ron Jans. Horemans kijkt met een tevreden gevoel terug op zijn jaar.

"Het is ergens best snel gegaan", vertelt hij op de clubwebsite. "Vanaf januari begon ik beter te spelen. Daarvoor voelde ik me ook goed, maar toen kwamen er doelpunten en assists bij. Uiteindelijk wordt iedereen afgerekend op statistieken." Horemans traint veel met Souffian El Karouani, vooral op voorzetten. "Vrijwel elke training. Het is een dun lijntje: vanaf januari vielen ze wel. Teamgenoten maken ze, of niet. Dat bepaalt of jouw naam terugkomt op het wedstrijdformulier. Een assist of doelpunt geeft voldoening. Dan is je bijdrage direct zichtbaar."

Toch kijkt Horemans verder dan cijfers: "Nog belangrijker is wat we als team hebben gedaan. Volgens mij hebben we veel wedstrijden gewonnen. Een historisch puntenrecord én kwalificatie voor de groepsfase van de UEFA Europa League. Daar kijk ik met een goed gevoel op terug."

"In januari begonnen we uit bij Feyenoord. Een wedstrijd die veel mensen zich herinneren, omdat we wonnen en omdat Seb (Sébastien Haller, red.) terugkeerde. Ik stond links centraal achterin. Dat was best een uitdaging. Weet je nog wie mijn tegenstander was? Santiago Giménez. Geen verkeerde spits", lacht Horemans. "In België ben ik op die plek begonnen, maar ik speel al jaren aan de rechterkant. Mijn linkerbeen gebruik ik normaal gesproken vooral om uit bed te stappen. Maar die wedstrijd liep het goed. We wonnen in De Kuip en ik bleef overeind als linker centrale verdediger", klinkt het tevreden.

Lees meer:
0 reacties