Hoedemakers wil naar FC Utrecht: "Ze gunnen mij een overstap"

FC Utrecht kan zich deze maand toch nog gaan versterken met Mees Hoedemakers. SC Cambuur, de club van Hoedemakers, heeft nu aangegeven wel mee te willen werken aan een transfer.

Hoedemakers was flink teleurgesteld nadat hij vorige week te horen kreeg dat een overgang onbespreekbaar was. De middenvelder heeft daarna om tafel gezeten met de directie van Cambuur. "Dat was een heel ander gesprek met Foeke en de trainer (Henk de Jong, red.)", zegt Hoedemakers tegenover Omrop Fryslân . "Daarin hebben ze laten zien dat ze mij een overstap wel gunnen." Hij is blij met het standpunt van Cambuur. "Ik ben dankbaar dat ik hier drie jaar heb mogen spelen, maar ik heb nu een kans om een mooie stap omhoog te maken", vertelt Hoedemakers. "Ik denk dat iedereen ook wel begrijpt dat ik FC Utrecht zie zitten. Nu is het voor mij afwachten en hopen dat de clubs eruit komen." Hoedemakers heeft nog een eenjarig contract in Leeuwarden. "Het was de bedoeling om deze zomer een transfer te maken. In de winter kon ik al weg, maar toen is gezegd dat de zomer het moment is om te vertrekken. Die toezegging staat niet in mijn contract, maar er is mondeling afgesproken. Het is nu aan Utrecht om te laten zien hoe graag ze mij willen hebben."

Mees Hoedemakers 🔜 FC Utrecht? Nei in goed petear gunt Cambuur de middenfjilder in moaie transfer: https://t.co/hs9cUjEeO8 pic.twitter.com/N7cHuXH7Hq — Omrop Fryslân (@OmropFryslan) August 26, 2022

Lees meer: