Hardeveld blij met ontwikkeling bij Utrecht: ''Had het wel gehoopt natuurlijk''

FC Utrecht-verdediger Jeff Hardeveld speelde dit seizoen al acht keer in de basis bij de ploeg van trainer Robby Alflen. De talentvolle linksback had zelf ook niet gedacht dat hij al zo vaak op het hoogste niveau mocht aantreden.

"Ik had het wel gehoopt natuurlijk, je ziet ook steeds vaker jongere jongens doorbreken in de Eredivisie", vertelt hij voor de camera's van FC Utrecht TV. "Maar toen ik naar Utrecht kwam, had ik niet verwacht dat ik in de tweede seizoenshelft al zoveel basisplaatsten achter m'n naam had staan", erkent Hardeveld.

"Ik probeer steeds meer mijn eigen spel te spelen en de oplossing vooruit te zoeken", vervolgt hij over zijn eigen spel. "Met Kum praat ik vaak over voorzetten en handigheidjes op dit niveau, daar heb ik wel veel aan", aldus Hardeveld, die tegen Dordrecht ook al zijn eerste treffer maakte. "Dat is gewoon mooi op deze leeftijd, ik voelde vooral blijdschap. Hij zat er al aan te komen, maar op het laatste moment is het toch nog gelukt."

Lees meer: