Hake blikt terug op Manchester United-tijd: "Dat slaat nergens op"

René Hake heeft in gesprek met Voetbal International een boekje opengedaan over zijn ontslag bij Manchester United. De oud-trainer van FC Utrecht werd eind oktober na een 2-1 nederlaag tegen West Ham United alsnog ontslagen.
United stond op dat moment veertiende. "We speelden de eerste helft echt geweldig", weet Hake nog van het duel met The Hammers. "Maar het probleem was dat we die wedstrijd niet wonnen, en dat was in meer wedstrijden het geval geweest. Scoren was het grootste probleem. We hadden echt wel scorend vermogen, maar we maakten gewoon veel te weinig goals. Dan kun je goed spelen, maar ga je niet veel wedstrijden winnen."
"Hoewel het scorebordjournalistiek is, is het wel een feit dat we te weinig hebben gewonnen. Het is gewoon heel zuur. Ik denk ook oprecht dat als we langer de kans hadden gekregen, het ons gelukt was. Kampioen worden is nooit de doelstelling geweest, de Champions League halen wel. Ik denk dat dit nog steeds zou moeten kunnen lukken", aldus Hake, die weet dat Manchester United sinds de komst van Ten Hag ruim 600 miljoen euro aan transfers heeft uitgegeven.
"Daar wil ik wel iets over zeggen. Er wordt vaak geroepen en geschreven dat Erik dat geld heeft uitgegeven en dat hij al die spelers heeft gehaald. Maar dat slaat nergens op", reageert hij fel. "Manchester United heeft een scoutingsapparaat van veertig mensen of zo. Erik ging niet in zijn eentje over transfers, spelers worden in overleg gehaald bij zo’n grote club. Een jongen als Scott McTominay wilden we als staf ook liever niet kwijt. Je ziet nu toch ook dat Lisandro Martínez, De Ligt, André Onana en Mazraoui gewoon basisspeler zijn. Dat zijn gewoon goede voetballers, dat heeft niets met een Ajax-verleden te maken."

"Het liefst ging ik natuurlijk met Correia mee naar FC Utrecht"

'René Hake vertrekt bij Feyenoord; interesse van Engels kampioen'

'Van der Gaag topkandidaat om trainer te worden in Portugal'

Elia merkte racisme tegen FC Utrecht: "Is me altijd bijgebleven"

Ron Jans moest incasseren bij FC Utrecht: "Een linkse directe"

Doe mee aan het Utrechtfans.nl WK 2026-spel en win mooie prijzen!

'FC Utrecht kan thuisrecht verliezen door regelwijziging KNVB'

Toornstra gaat zomerse transfer maken: "Dat heeft hij aangegeven"

Jans blikt terug: "Er is één enorme uitschieter in mijn carrière"

FC Utrecht-fans krijgen advies: "Ga niet uitgebreid snacken"

'Zuidam ziet buitenkansje: FC Utrecht aast op voormalig Ajacied'

'FC Utrecht krijgt concurrentie van club uit geboorteland Sierhuis'

'Italiaanse club probeert Karlsson in deal met AZ te betrekken'

Conceptprogramma FC Utrecht bekend: Dit is de eerste thuiswedstrijd

Utrechtse tweelingbroers Jurriën en Quinten Timber toch niet samen op het WK 2026

'Transferwaarde van Artem Stepanov schiet bizar de lucht in'

Ron Jans: "Ik hoop ook dat ik daar een beetje symbool voor sta"

'Transferwaarde Rodriguez terug bij af na afgelopen seizoen'

Eerste speelronde bekend: FC Utrecht begint met lastig uitduel

Kamminga vertrekt bij FC Utrecht en vindt nieuwe club in Eredivisie

Iqbal met Irak op WK: "Ik hoop dat ze mij zien en beseffen: het kan"

FC Utrecht komt met kaartverkoopinformatie voor eerste oefenduel

Quinten Timber verliest met de wissels Oranje van Oezbekistan

Uitsupporters krijgen uitstel: korting blijft voorlopig bestaan

Kuijt in beeld bij Turkse topclub: "We weten dat het daar speelt"

Schut: "Dat hebben die jongens helemaal niet in de gaten, joh"

Stentler vreest voor FC Utrecht: "Dat sijpelde al even rond"

Henk Fraser na elf wedstrijden weg in China: "Tijd is voorbij"

Oud-FC Utrecht-speler geniet in videoclip: "Bijna niet te geloven"

'René Hake in gesprek om hoofdtrainer te worden bij Engelse club'

Ron Jans moest incasseren bij FC Utrecht: "Een linkse directe"

Jans blikt terug: "Er is één enorme uitschieter in mijn carrière"

Ron Jans: "Ik hoop ook dat ik daar een beetje symbool voor sta"

Oud-FC Utrecht-speler geniet in videoclip: "Bijna niet te geloven"

Jans blikt terug: "Ik denk dat ik uiteindelijk geslachtofferd ben"

Gullit haalt uit naar Eredivisieclubs: "Gaan ze slecht mee om!"













