Hake 'blijft hameren': ''Er is een last van ze afgevallen''

Rene Hake is blij met de positieve stijgende lijn waarin FC Utrecht op dit moment zit. In 2021 werd nog niet verloren en tegen FC Emmen hoopt de trainer die loon voort te zetten.

"Het enige dat je kunt doen is blijven hameren op de uitvoering en elke week één procent meer brengen en dan kun je de volgende wedstrijd ook weer goed spelen", aldus Hake bij RTV Utrecht.

Vorig weekend pakte FC Emmen de eerste zege van het seizoen. "Er is een last van ze afgevallen, dat kan ze een goed gevoel geven. Uiteindelijk gaat het om ons. We hebben vorige week goed gespeeld, maar het gaat nu om de volgende. Het zal niet zo zijn dat er weer dezelfde score op het bord staat, maar we moeten met dezelfde mindset in het veld staan."

"Emmen heeft een goeie spelopvatting, zowel offensief als defensief. En al hebben ze in veel wedstrijden weinig resultaten gehaald, ze houden daar aan vast, dat vind ik positief", zegt Hake. "En ze hebben natuurlijk genoeg kwetsbaarheden, anders staan ze niet waar ze staan."

Lees meer: