Fraser hoopt op overwinning op Ajax: "Nu is het ook gewoon nodig"

Zondag staat de altijd beladen wedstrijd tussen FC Utrecht en Ajax op het programma. Henk Fraser jaagt met de Domstedelingen op een zege tegen de Amsterdammers.

Na een drukke transferzomer is het voor FC Utrecht nog wachten op de eerste competitiezege van dit seizoen. In drie wedstrijden werden twee punten gepakt. Een overwinning op Ajax zou daarom extra goed uitkomen voor Fraser en zijn ploeg. "Dat zou in deze situatie helemaal mooi zijn. Dat heb je normaal al, maar nu is het ook gewoon nodig. Vooral nodig voor het gevoel", zegt de trainer van FC Utrecht voor de camera van de NOS . Vorige week werd er met 3-2 verloren van FC Emmen, daarvoor werd er tweemaal gelijkgespeeld tegen respectievelijk RKC Waalwijk en SC Cambuur. "We hebben een aantal wedstrijden gespeeld die we naar ons toe hadden moeten trekken. Achteraf moet je tegen RKC ook blij zijn gezien het scoreverloop. Tegen Cambuur vond ik het fifty-fifty en in de derde wedstrijd was Emmen de tweede helft de bovenliggende partij", zag Fraser. Zijn strijdplan voor zondag wil de trainer niet kwijt: "Dat lijkt me logisch. We willen misschien wel verrassen, maar we willen een goed resultaat halen. Dan ga ik niet vertellen wat we gaan doen, hoe we het gaan doen en met wie we het gaan doen."

Lees meer: