FC Utrecht Vrouwen moet flink bezuinigen: "Anders niet levensvatbaar"

Marlou Peeters
Marlou Peeters Foto: © Pro Shots

FC Utrecht Vrouwen gaat een spannend jaar tegemoet. De Domstedelingen zien coach Linda Helbling deze zomer vertrekken. Zij wordt opgevolgd door Sylvia Smit. Ondertussen staat er ook een verhuizing op de planning.

Marlou Peeters, manager vrouwenvoetbal, is tevreden over de prestaties van FC Utrecht Vrouwen dit seizoen. "Plek vier evenaren was lastig met de mutaties die er waren. Maar dat we nu voor plek vijf strijden, stemt ons positief", laat ze optekenen door het AD. Toch wordt het een spannend jaar voor FC Utrecht Vrouwen: de club gaat flink bezuinigen.

"Het voetbalgedeelte van de organisatie staat, maar de marketing moet anders. We gaan plannen maken om onszelf anders in de markt te zetten. Als we doorgaan op deze manier, komt er een moment dat de kosten te hoog worden en inkomsten te laag. We doen inderdaad een stapje terug, anders zijn we niet levensvatbaar", zegt Peeters.

De vrouwentak van FC Utrecht gaat daarom verhuizen. Met ingang van het nieuwe seizoen zal er getraind worden bij V.V. De Meern. FC Utrecht blijft hun competitiewedstrijden wel op Sportcomplex Zoudenbalch spelen, de jeugdelftallen gaan waarschijnlijk bij V.V. De Meern spelen. "We hebben doordeweeks Jong en de Onder-17 bij Kampong zitten, ons eerste elftal zit in het stadion. We willen onder één dak. Het liefst in eigen huis, maar daar is Zoudenbalch te klein voor. De Meern biedt ons alle rust en ruimte", zegt Peeters.

Ze besluit: "Het wordt een stimulans voor de doorstroming vanuit de jeugd wanneer je op dezelfde plek zit. Ook in De Meern. Maar een speelster moet wel binnenlopen en voelen: Ik ben speelster van FC Utrecht." 

Lees meer:
0 reacties