'FC Utrecht is de rivaal, vanuit FC Utrecht-standpunt gezien''

Erik ten Hag beseft zich dat Ajax zondag op hun best moet zijn om de punten in eigen huis te houden wanneer FC Utrecht op bezoek komt. De Domstedelingen zijn de maand januari goed doorgekomen en lijken begonnen aan de opmars in de Eredivisie. "FC Utrecht zit in een goede fase", aldus Ten Hag.

De oefenmeester beseft zich dat zijn oude club er op gebrand zal zijn een resultaat te halen in Amsterdam. "Utrecht is de rivaal, vanuit Utrecht-standpunt gezien", vertelt hij. "We zullen heel goed moeten zijn om FC Utrecht te verslaan."

Net als de Utrechters kan Ajax positief terugkijken op januari. De club uit de hoofdstad staat bovenaan in de Eredivisie met een voorsprong van zeven punten. Volgens Ten Hag is het zaak die lijn door te trekken. "Als wij ons niveau kunnen halen, dan heb je in januari kunnen zien waartoe wij in staat zijn", vervolgt hij.

"Het was een drukke januari, maar dat gaat gewoon door. Wij zullen keuzes maken op tactisch gebied en qua spelersbelastbaarheid. Maar de eerstvolgende wedstrijd, FC Utrecht dus, is altijd de grootste", sluit de trainer van Ajax af over het treffen met zijn oude club.

Lees meer: