FC Utrecht-fans krijgen lof: "Het was een grote klerezooi"

FC Utrecht wist op zondag met 2-0 van SC Heerenveen te winnen. De Domstedelingen waren dominant in eigen huis, waardoor het een erg plezierige en ontspannen middag werd voor de Utrecht-fan. Dat hadden de fans ook verdiend: de support was fantastisch.

"Dat gebeurde in een supergezellig en supervol stadion", opent Paul Pessel bij Pessel & Boonen van RTV Utrecht. Appie Boonen: "Ik begreep dat er deze week contact is gezocht tussen meerdere supportersgroepen die wij hebben. En ondanks dat ik vind dat wij heel goed publiek hebben, is er aangegeven dat het even wat minder gaat thuis."

Pessel: "Dat is eigenlijk wel mooi dat er vanuit FC Utrecht initiatief wordt getoond richting de supporters om de sfeer te verbeteren. Ze stellen alles in het werk om Europees voetbal te halen." Boonen: "De sfeer was zelfs zo goed dat ze vijf minuten later moesten beginnen."

Pessel: "Er kwamen overal slingers vandaag. Het was een grote klerezooi. Maar dan weet je wel als speler dat je er tegenaan moet gaan." Boonen: "Ze hadden ook in elk vak een speaker neergezet die in contact stond met de stadionomroeper." Dat was, vanwege de week van het Wilhelmina-kinderziekenhuis een kind, weet Pessel. "Dat deed hij heel erg leuk. Hij was erg fanatiek en ook een echte FC Utrecht-supporter. Een mooi initiatief van FC Utrecht om dat te doen."

Doe mee aan het WK-spel van Utrechtfans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Utrechtfans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties