FC Utrecht-fans in Genève: "Voelt haast als een thuiswedstrijd"

FC Utrecht-supporters in de Galgenwaard
FC Utrecht-supporters in de Galgenwaard Foto: © Pro Shots

Waar je in Moldavië nog voor €1,50 aan je biertje nipte, moet je in Genève bijna €10 neertellen. Toch weerhoudt dat de bijna 2000 meegereisde FC Utrecht-supporters er niet van om de Zwitserse stad in rood-witte sferen te hullen.

Terrassen rond het Place Bourg du Four lopen vol met zingende fans, vlaggen en vaantjes wapperen overal en ook de fontein van Genève, normaal een toeristische trekpleister, wordt nu omringd door Utrechtse gezangen.

"Vanavond zal haast als een thuiswedstrijd aanvoelen", lacht Siege Postuma van de supportersvereniging in gesprek met het Algemeen Dagblad. "De sfeer is super relaxed, niets van die standaard politiecirkels. De mensen hier lachen zich rot om wat ze voorbij zien komen."

Hoewel het nachtleven prijzig is, werd er woensdagavond weinig ingehouden. "We hebben het licht uitgedaan", zegt supporter Gino de Bie lachend over zijn stapavond met vrienden.

De fanzone vult zich donderdagmiddag, waarna een gezamenlijke stoet richting Stade de Genève op gang komt. Of het feest ook sportief een vervolg krijgt, moet later blijken. Maar één ding is zeker: de Domstedelingen zijn zichtbaar én hoorbaar aanwezig.

Lees meer:
0 reacties