El Karouani: "Weet nu dat ik het kan, dat ik een stap hogerop kan"

Souffian El Karouani
Souffian El Karouani Foto: © BSR Agency

Souffian El Karouani is bezig aan zijn laatste weken bij FC Utrecht. De linksback heeft genoten van zijn tijd in de Domstad, vooral met het avontuur in de Europa League.

Voor El Karouani was het Europese toernooi een meetmoment. "Kan ik dit, of niet? Ik was ervan overtuigd het te kunnen. Maar je weet nooit wat het is, tot je het hebt gedaan. Ik weet nu dat ik het kan, dat ik een stap hogerop kan", zegt de verdediger tegenover het Algemeen Dagblad. El Karouani kijkt erop terug met een lach. 

"In Sevilla moest ik helaas knock-out van het veld. Maar voor die tijd had ik tegen Betis moeten scoren en heb ik Antony uit de wedstrijd gespeeld, die rood had moeten krijgen. En tegen Nottingham vond ik dat we goed speelden. Alleen in Bergen vielen we tegen."

Volgens El Karouani is dit het beste seizoen uit zijn carrière. "Honderd procent. Ik heb het gevoel dat ik elk jaar een beetje beter wordt, groei en groei. Ik kwam hier als ‘jochie’, voor het eerst op mezelf wonend. Spelen helpt echt zo erg. Dán leer je wat een speler gaat doen. Het allerlekkerste, dat is als een speler precies die kant op gaat die je verwacht, dat je dat weet."

Lees meer:
0 reacties