El Karouani: "De waardering van het publiek heb ik altijd gevoeld"

Souffian El Karouani
Souffian El Karouani Foto: © BSR Agency

Souffian El Karouani heeft met een goed gevoel afscheid genomen van De Galgenwaard. Afgelopen donderdag speelde de linksback zijn laatste wedstrijd in het Utrechtse stadion, de halve finale tegen SC Heerenveen.

El Karouani was de uitblinker. "Op een gegeven moment ben ik maar gaan zwerven", vertelt hij aan Voetbal International over zijn duel. "Het was niet afgesproken, maar zij bewogen ook allemaal door elkaar heen. Ik voelde me goed en het kon. Mijn directe tegenstander dekte de hele tijd door op Mike Eerdhuijzen, waardoor ik in het middenveld kon komen. Ik ging de ballen halen, zodat er meer beweging kwam, dat was beter voor ons. Ik heb ook de vrijheid om dat te doen."

El Karouani noteerde een assist en een doelpunt. Hij had zich geen mooier afscheid kunnen wensen. "Nee, dat denk ik ook", zo klinkt het. El Karouani eindigde eerder als derde in de strijd om de David di Tommaso Trofee. Hij reageerde daarop wat terughoudend. "De waardering van het FC Utrecht-publiek heb ik altijd gevoeld. En Alonzo (Engwanda won de prijs, red.) verdient het ook gewoon. Hoe ik reageerde had te maken met de laatste wedstrijd zelf. Ik vond dat ik het laatste half uur niet goed had gespeeld en daar was ik nog een beetje gefrustreerd over", legt El Karouani zijn eerdere reactie uit.

Lees meer:
0 reacties