Duplan hoopt op terugkeer in profvoetbal: ''Ik zou het meteen doen''

Afgelopen seizoen kwam Édouard Duplan nog uit voor Westlandia in de Derde Divisie, maar nu is de Fransman gestopt met voetballen. Toch geeft de voormalig FC Utrecht-speler in gesprek met ESPN aan de deur voor een nieuwe club op een kier te houden.

"Het is eigenlijk net als Robben twee jaar geleden", begint Duplan. "Ik voetbal niet meer sinds dit seizoen, maar ik mis het. Als je lang stopt is het natuurlijk wel moeilijk om weer te beginnen. Er zit nog een klein jochie in mij. Als het zou kunnen zou ik het meteen doen."

Wel beseft de man die 121 officiële duels voor FC Utrecht speelde dat een terugkeer in het profvoetbal moeilijk zal zijn. "Ik denk dat het fysiek niet haalbaar is, maar ik heb er alles voor over dat nog een keer te doen.
Ik mis het spelletje. Het spelletje staat op nummer één. Elke dag trainen en je best doen."

"Alles willen winnen en het contact met de bal", gaat Duplan verder. "Ook het dribbelen mis ik heel erg. Daarnaast ook de kleedkamer, dat gevoel dat je bij een team hoort." Naast FC Utrecht kwam de buitenspeler in Nederland ook uit voor Sparta Rotterdam en ADO Den Haag.

Lees meer: