Du Chatinier kritisch op FC Utrecht: "Een vreemdelingenlegioen"

Ton du Chatinier
Ton du Chatinier Foto: © Pro Shots

Waar staat FC Utrecht eigenlijk voor? Die vraag kreeg eigenaar Frans van Seumeren onlangs voorgeschoteld. Ook 

Ton du Chatinier, oud-trainer en voormalig speler van de club, ziet de verschillen duidelijk. Vroeger trapten we iemand dwars doormidden, dan ging het publiek erachter staan en zo kwam je zelf als team door een slechte fase heen. Tegenwoordig kan zo oorlog maken niet meer, met al die camera’s. Maar ik vind wél dat je mag verwachten dat bij FC Utrecht áltijd strijd en passie geleverd wordt", zo stelt hij.

Toch ziet Du Chatinier ook kwaliteiten bij de huidige spelers. "Ja, die nieuwe spits (Stepanov, red.) is een sterke echte Utrecht-spits. En die rechtsbuiten (Alarcón, red.) is goed. Maar gevraagd naar Utrecht, kennen ze waarschijnlijk alleen de Dom. Ik begrijp wel dat Frans AZ noemde: zij doen het als enige heel goed met eigen jeugd en doorschuiven van een eigen trainer", aldus Du Chatinier.

Naast de veranderde samenstelling van het team, merkt Du Chatinier ook een verschil in mentaliteit op het veld. "Vroeger was FC Utrecht van de lange bal op de spits en oorlog maken in de zestien, met eigen jongens. Op het veld staat nu een vreemdelingenlegioen, met alle respect", besluit hij.

Lees meer:
0 reacties