Discussie over strafschop FC Utrecht: ''VAR moet eraf blijven''

FC Utrecht kreeg zondag een strafschop in de wedstrijd tegen VVV-Venlo. Danny Post maakte hands en Bas Nijhuis legde de bal op de stip.

“Kijk, hier gaat een penalty voor gegeven worden. Deze jongen weet helemaal niet waar de bal is. Als ik Bas was… Bas heeft het beoordeeld en geeft er geen penalty voor. Dat heeft hij goed gezien. Bij de KNVB hebben ze gezegd als de scheids een handsbal beoordeeld heeft dan moet de VAR eraf blijven", begint Kraay bij Veronica Inside.

“Hij wordt naar de zijkant geroepen. Als ik Bas Nijhuis was geweest had ik tegen VAR Stan Teuben gezegd ‘val mij hier nooit meer mee lastig”, vervolgt de oud-voetballer over de keuzes van de arbitrage.

Johan Derksen is het niet met Kraay eens. “Hans, dan ken je de spelregels niet goed. Als de bal richting doel gekopt wordt waardoor ‘ie per ongeluk met de hand tegengehouden wordt is het een strafschop."

Lees meer: