Dijksma wil koffiedrinken met FC Utrecht-fans: "Hoop dat van harte"
Burgemeester Sharon Dijksma wil koffie drinken met de supporters van FC Utrecht. Dat zegt ze in Herrie in de Slachtstraat van De Nuk. De afgelopen weken lagen Dijksma en de supportersverenigingen flink in de clinch.
Dijksma zou volgens de verenigingen alleen maar over en niet mét de supporters praten. Daar voegden zij aan toe dat de burgemeester niet welkom is bij een feestje, wanneer FC Utrecht Europees voetbal zou bereiken. "Er is even een briefstilte", omschrijft Dijksma de huidige stand van zaken. "Misschien is dat ook wel goed. Voor mij geldt dat ik eigenlijk geen behoefte heb en ook niet van plan ben om in het publieke debat verder olie op het vuur te gooien."
"Volgens mij is het heel belangrijk dat er ook een moment komt dat wij niet publiek met elkaar aan tafel zitten, om bijvoorbeeld onder het genot van een kop koffie het hierover te hebben", zegt de burgemeester. "Ik denk dat dat heel belangrijk is. Alles wat ik nu verder ga bijdragen aan dat publieke debat helpt niet. Dat zet de boel ook onnodig op scherp verder. Dat is niet mijn bedoeling, dat wil ik ook helemaal niet."
Dijksma wil er verder niet veel over kwijt: "Het is het meest verstandige als mensen op mijn uitnodiging ingaan. Ik hoop dat van harte. Ik denk dat het belangrijk is voor ons allemaal dat het vizier weer op de prestaties van FC Utrecht terechtkomt. En die zijn hartstikke goed."

Eversen kan doorgroeien: "Maakt een mooie ontwikkeling door"

Stentler baalt van visie FC Utrecht: "Langer de tijd voor nodig"

FC Utrecht start speciale winactie: fans kiezen beste elftal ooit

'Kemper niet naar FC Utrecht; verdediger akkoord met nieuwe club'

Kijkcijfers: Miljoenen mensen zien Oranje gelijkspelen op WK

Petrovic: "Hij heeft echt heel veel geld aan mensen gegeven"

Dick Advocaat trots na grote nederlaag: "Bezoeken kost hoop geld"

BREAKING | FC Utrecht legt doelman vast: "Hij past in dat rijtje"

Jans twijfelde al eerder over stoppen: "Na het tweede jaar..."

'FC Utrecht troeft concurrentie af en strikt jonge middenvelder'

Samenvatting: Oranje speelt openingsduel op WK gelijk tegen Japan

Opstelling Oranje bekend: Koeman maakt zijn keuze in de spits

Ron Jans eerlijk: "Hij had nooit bij FC Utrecht moeten spelen"

Aad de Mos: "Hij niet, drie weken later zat hij bij FC Utrecht"

Van Seumeren speelde cruciale rol: "Ze konden het niet geloven"

Engwanda heeft goed nieuws voor FC Utrecht-fans: "Eerst leek..."

Zorgen voorafgaand aan Nederland - Japan: "Meestal geen goed teken"

Speelsters FC Utrecht reageren op bezuinigingen: "Dit is echt onzin"

Ron Jans toch nog actief in voetballerij? "Sta daar open voor"

'FC Utrecht geïnteresseerd in 22-voudig international van Oranje'

'Voormalig FC Utrechter Remco Balk op het lijstje bij Duitse club'

Oranje begint aan WK: BetMGM biedt mooie odds voor duel met Japan

'Oud-FC Utrechter staat voor transfervrije overstap naar Engeland'

Noa Vahle over Oranje-selectie: "Ze balen van die zure mensen"

"Ik zou niet voor Oranje willen spelen, het racisme zit zó diep"

Van der Gijp doet onthulling over Jansma: "Hij is een vriend kwijt"

Engwanda werkt aan herstel: "Kon alleen nog maar op krukken lopen"

Jans vol lof: "Zij heeft mij in staat gesteld om trainer te zijn"

'FC Utrecht grijpt mis; NAC Breda-speler kiest voor Engeland'

Cedric van der Gun weg bij ADO Den Haag: "Dat zag hij niet zitten"

Jans twijfelde al eerder over stoppen: "Na het tweede jaar..."

Samenvatting: Oranje speelt openingsduel op WK gelijk tegen Japan

Ron Jans eerlijk: "Hij had nooit bij FC Utrecht moeten spelen"

Ron Jans moest incasseren bij FC Utrecht: "Een linkse directe"

Jans blikt terug: "Er is één enorme uitschieter in mijn carrière"

Ron Jans: "Ik hoop ook dat ik daar een beetje symbool voor sta"










