Derksen en Woerts halen uit naar speelsters FC Utrecht: "Wegwezen"

Chris Woerts
Chris Woerts Foto: © Pro Shots

Johan Derksen en Chris Woerts hebben bij Vandaag Inside snoeihard uitgehaald naar de speelsters van FC Utrecht. De Utrechtse selectie voerde onlangs actie tegen de aangekondigde bezuinigingen op de vrouwentak, maar daar hebben de heren aan tafel geen goed woord voor over.

Aanleiding voor de felle discussie waren de shirts die de speelsters van FC Utrecht droegen tijdens een protestactie. 'Wij passen niet in het budget' stond daarop. Daarmee lieten ze hun ongenoegen blijken over de beslissing van de club om flink te snijden in de begroting van de vrouwentak.

Derksen opende direct de aanval op de status van het Nederlandse vrouwenvoetbal. "Ieder weldenkend mens begrijpt dat FC Utrecht bezuinigt op de vrouwen", stak Derksen van wal. "In Nederland komt er geen hond naar kijken. Er zit alleen een moeder op de tribune en als je wat kan, ga je naar het buitenland. Maar ze eisen op hoge toon evenveel salaris als de mannen. De mannen trekken volle stadions, maar de vrouwen kosten alleen maar geld."

Sportmarketeer Woerts deelde die mening volledig en reageerde nog een flinke slag feller op de protestactie in de Domstad: "Ze leveren ook geen flikker op, wegwezen." Volgens Derksen is het dan ook volstrekt logisch dat een clubbestuur de geldkraan (deels) dichtdraait als de inkomsten achterblijven. Hij ziet het geld liever naar de mannenselectie gaan.

"Als er geen mensen komen kijken, er geen sponsors geïnteresseerd zijn en het alleen maar geld kost, dan zeg je als club toch: we kopen voor dat geld een linksbuiten?", aldus de analist, die tot slot ook over het niveau weinig positiefs te melden had. "Laat ze lekker voetballen, maar als er publiek komt, dan kunnen ze geld verdienen. Maar het is niet om aan te gluren."

Lees meer:
0 reacties